Kognitivno-bihevioralni tretman nasilnog ponašanja školske djece

Fondacija Krila nade je završila pilot projekat ‘Kognitivno-bihevioralni tretman nasilnog ponašanja školske djece’, koji je trajao deset mjeseci. Glavni cilj projekta je bilo rano prepoznavanje i tretman nasilnog ponašanja kod školske djece. Za pilot projekat su bile izabrane tri osnovne škole u Kantonu Sarajevo, OŠ Fatima Gunić, OŠ Džemaludin Čaušević i OŠ Čengić Vila I.

Jedan dio projekta je podrazumijevao obuku za pedagoge, psihologe i socijalne radnike te su nastavnici i vodstvo škola također bili uključeni. Namjera pripremljenih aktivnosti je bila upoznati školske radnike sa prikladnim odgovorom na nasilno ponašanje djece. Dvanaest članova školskih psiho-pedagoških timova je tokom projekta bilo upoznatih sa više pristupa i tehnika, kao sa time kako ih adekvatno koristiti. Na treninzima za učitelje bilo je prisutnih 107 učitelja, gdje su obrađene teme kao što su “Stres kod nastavnika”, “Odlučnost”, “Mentalno zdravlje”, “Vršnjačko nasilje u školi” i “Motivisanost učenika”. Po završetku projekta školsko osoblje je ocijenilo da imaju više znanja o tehnikama odgovora na nasilno ponašanje te da se također povećalo njihovo povjerenje u primjenu tih tehnika.

Kognitivno-bihevioralni tretman

Psihoterapeuti Fondacije Krila nade su u saradnji sa stručnim timovima iz tri spomenute osnovne škole djeci i njihovim roditeljima osigurali kognitivno-bihevioralni tretman s ciljem smanjenja nasilnog ponašanja i da pruže podršku žrtvama nasilja.

Da bi prilagodili taj oblik tretmana problemima djece, kreirani su individualni tretmani za 23 djece i njihovih roditelja. Djeci je najčešće pružena pomoć u utjecaju na promijenu nasilnog ponašanja, upravljanje emocijama, riješavanje problema, organiziranjem vremena, učenje i socijalnim vještinama. Roditeljima je pružena podrška u postavljanju jasnih pravila i očekivanja, korištenju odgovarajućih disciplinski praksi, upravljanju stresa in poticanju djece.

Djeca i roditelji su na kraju projekta prepoznali značajne pozitivne promjene u ponašanju djece. U nekim slučajevima problemi su u potpunosti nestali. Djeca su navela da se bolje osjećaju i da su stekla korisne vještine. Roditelji i školski stručni timovi su razvili bolju saradnju, roditelji su također izrazili spremnost da se obrate psihoterapeutu ako se problemi ponovo jave.

Više o projektu i problemu nasilnog ponašanja školske djeve možete pročitati u intervjuju sa kognitivno-bihevioralnom psihoterapeutkinjom iz Krila nade Belmom Žiga.

http://tacno.net/interview/belma-ziga-fenomen-dvije-skole-pod-jednim-krovom-je-kontekst-socijalnog-iskljucivanja/

Projekat je podržan od strane In fondacije – fondacije za unapređenje socijalne uključenosti djece i mladih u BiH.
Untitled (2)