Vršnjačka podrška

ONS

U okviru projekta pod nazivom ”Kognitivno-bihevioralni tretman nasilnog ponašanja za školsku djecu” koji je ove godine podržala Općina Novo Sarajevo, u dvije škole u Kantonu Sarajevo osnovale su se grupe vršnjačke podrške.

Ove grupe okupljaju djecu od petog do devetog razreda s ciljem da se članovi grupe dodatno informiraju o vršnjačkom nasilju i da u svojoj školi poduzmu mjere prevencije nasilja među djecom i reagiranja u slučaju pojave nasilja. Članovi grupe vršnjačke podrške prolaze kroz radionice na različite teme.  Kroz deset radionica za vršnjačke edukatore učenici su naučili važnost i ulogu vršnjačke podrške, faktore rizika kao i različite oblike vršnjačkog nasilja. Kako bi što bolje razumjeli koncept i ozbiljnost vršnjačkog nasilja, kao i stekli uvid u zastupljenost vršnjačkog nasilja u njihovoj školi, učenici su kreirali anonimnu anketu i sproveli istraživanje među svojim vršnjacima, kroz koju su naučili i pravila sprovođenja anketiranja, analize i interpretacije rezultata. Rezultati ankete pokazuju da je većina djece u OŠ „Grbavica II“ i OŠ „Čengić Vila I“ iskusilo neki oblik vršnjačkog nasilja, a neki od njih su i počinitelji vršnjačkog nasilja. Kao najopasnija mjesta u školi učenici navode školske toalete, i mjesta u i oko škole koja nisu konstantno pod nadzorom. Primjećuje se da djeca nisu uvijek spremna prijaviti nasilje starijoj osobi (nastavniku, pedagogu, direktoru škole…), što ukazuje na potrebu za programom vršnjačke podrške u školama, kroz koji bi žrtve vršnjačkog nasilja lakše i brže prijavljivali nasilje svojim vršnjacima, ali i koji bi djelovao na planu prevencije vršnjačkog nasilja.

Vrsnjacka grupa Cengica Vila I

Učenici su naučili kako i na koji način reagovati u slučaju pojave vršnjačkog nasilja, kada je dozvoljeno i sigurno biti medijatorom u nekom vršnjačkom sukobu, a kada je neophodno obavijestiti odrasle.  Uvježbavane su vještine empatije, aktivnog slušanja i asertivnosti, sa ciljem pružanja emotivne podrške žrtvama nasilja, te su razvijani osjećaji odgovornosti, pravde, i pozitivnih vrijednosti.  Kroz igru uloga učenici su imali priliku staviti se u ulogu žrtve i bolje razumjeti osjećaje i stanje u kojem se žrtva nalazi, sa ciljem razvijanja empatije i osjećaja odgovornosti za pravilno djelovanje.

vrsnjacka grupa Grbavica II 1

Razvijane su vještine identifikovanja različitih uloga koje pojedinci zauzimaju u situacijama grupnog vršnjačkog nasilja.

Projekat je podržan od strane Općine Novo Sarajevo.

Podijeli